luni, martie 18

Dieta mea Dukan - Preludiu

            Anul aceasta m-am hotarat sa incep sa am grija de mine. De la vizite la saloanele de masaj si Spa, la o alimentatie care sa ma ajute sa scap de cele "cateva" kilograme in plus. Si cand spun "cateva" ma refer la cele 20 kg pe care am reusit sa le pun pe mine in ultimii ani fara pic de remuscare sau griji. Toate acestea trebuie sa inceteze!

           Mi-a atras atentia dieta Dukan, pentru ca am o prietena care o tine deja de vreo 3 saptamani si a slabit in jur de 5 kg, iau eu sunt o carnivora convinsa si cred ca friptura este printe putinele "legume" la care nu vreau sa renunt (si cea mai buna :) ). Am inceput cu putina documentare, pentru ca am inteles ca aceasta dieta are si cateva elemente personalizate. Pentru cine doreste sa se apuce de asa ceva, ar trebui sa stie ca ea contine 4 faze: de atac (in care ai voie doar proteine), de croazierea (in care adaugi legume la aminetantie), de consolidare (in care incepi incet incet sa introduci si restul alimentelor in viata ta) si de stabilizare definitiva (care in principiu ar trebui sa dureze tot resul vietii). Fiecare etapa dureaza un numar fix de zile pe care le putem calcula cu ajutorul chestionarului de aici iar acestea difera de la om la om in functie da cativa factori cum ar fi: varsta, numarul de diete incercate inainte, structura ocoasa, tendinta de obezitate in cadrul familieti, etc. Din pacate pentru a-ti face calculele, site-ul iti cere sa te si inscri, dar nu exista nici o obligatie ulterioara de a cumpara ceva, asa ca puteti doar sa va faceti testul, sa va notati informatia intr-un carnetel si sa va continuati dieta singure.

          Un alt site foarte util care m-a ajutat sa inteleg cate ceva despre aceasta dieta a fost dietadukan.ro. Aici sunt expicati pasii, fiecare tip de aliment in parte si exista si un forum in caz ca aveti intrebari. Nu voi intra aici in detalii pentru ca mi se par foarte bine expuse acolo.

           Dar sa intram in paine. Nu, de fapt nu voi mai intra in paine pana in iulie, asa ca sa intram in carne. Iata ce imi promite mie site-ul domnului Dukan:

           O sa incerc pe cat posibil sa imi monitorizez alimentatia, greutatea si miscarea aici, poate intr-o zi experienta mea va fi de ajutor si altor fete care doresc o scadere in greutate cu putine riscuri de revenire la greutatea initiala dupa terminarea dietei.

Niciun comentariu: