luni, martie 2

Birocratie

Nice day, ziua de 2 martie. Nice indeed! Stiti unde se plateste o amenda rutiera in Bucuresti care nu a fost emisa in Bucuresti? Nu stiti? Va zic eu!

Cand te amendeaza cu zambetul pe buze si o formula de adresare foarte politicoasa, politistul va va spune ca trebuie sa mergeti la trezorerie. Nu nesocotiti cuvantul "legii", caci acesta este sfant. Luni la prima ora ma prezint la trezorerie. Acolo, intreb politicos pe gardianul de la poarta:"Aici se poate plati o amenda?". Raspunsul vine prompt si sigur:"Doar daca nu e rutiera". Bineinteles, cum mi-a putut trece prin cap ca pot plati o amenda rutiera unde am fost trimisa de politia rutiera? Indraznesc sa insist:"Dar politistul m-a trimis aici".Atunci sunt trimisa la ghiseul 6 sa intreb exact. La ghiseul 6, dupa ce explic totata situatia, sunt privita ircumspect si primesc urmatorul raspuns: "Incercati la Drumul Taberei 34".Atat.Nu tu referinta sau denumire de locatie. Simteam ca sunt trimisa la domnisoara acasa ca sa rezolvam problema mai privat. Dar ies din trezorerie si ma urc in primul taxi. "Nu stiti unde se plateste o amenda rutiera?".Bineinteles, ca orice taximetrist adevarat, domnul nu avusese niciodata o amenda, dar ii spun totusi sa ma duca la adresa cu pricina.

Ma lasa in fata biroului de evidenta a populatiei. De ce, habar nu am. Acolo, la poartagasesc un om foarte mandru de orasul in care traia. Dupa ce ii explic situatia, stie exact unde sa ma trimita. Atat de exact incat imi explica si cate pisici trebuie sa ocolesc pentru a ajunge acolo. Se pare ca problema mea avea rezolvarea la oficiul de incasari amenzi, la 2 treceri de pietoni, 3 garduri albe si 2 rosii, o biserica catolica si 5 blocuri (unul galben, unu rosu si restul cenusii) distanta. Dupa ce ascult abundenta de indicatii, recunoscatoare ca macar mi s-a intos cu varf si indesat zgarcenia de cuvinte de la trezorerie, purced spre destinatia ce sper din tot sufletul ca va fi cea finala. Oficiul de incasari amenzi este o casuta portocalie, cu 2 geamuri mici si pe gardul caruia scrie "WC public". Inauntru, lipsa unei cozi la ghiseu ma face inca din prag sa realizez ca sigur nu am nimerit unde trebuie, ar fi fost prea frumos. Intreb totusi la unul din ghisee si sunt trimisa cu o certitudine de 100% la CEC.

Intr-adevar, la CEC mi se iau banii. Nu cred ca am fost vreodata mai fericita ca imi ia cineva bani. Doamna de la ghiseu se plangea ca a avut foarte multe amenzi de incasat azi. I-am explicat cu calm ca a fost sfarsit de luna weekendu asta, iar politia rutiera are de indeplinit o norma lunara, pe care de obicei o face in ultimele zile. De acum, nu mai ies cu masina dupa 28 a lunii.

Niciun comentariu: