luni, ianuarie 31

Cum sa te lasi de fumat


Acesta nu este un post despre cum sa te lasi de fumat :)

Este un post despre cum sa renunti incetul cu incetul la toate lucrurile care iti fac rau din viata ta, care pe cat sunt de placute pe atat sunt de daunatoare. Dar de dragul metaforei, vom aduna toate aceste lucruri intr-un singur grup si le vom spune "tigari".

-Buna, sunt Yoana si sunt dependenta de tigari.
-Buna, Yoana!
Intotdeauna m-am intrebat de ce le spune dependenti "anonimi" daca primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa le dai numele...ma rog, am deviat de la subiect.
-Au trecut...erm...3 ore de cand nu am mai fumat.
Audienta aplauda frenetic...tipul de langa mine chiar ma atinge usor pe umar in semn de sustinere. Veti gandi "3 ore e o nimica toata!". Nu, este o realizare! Pentru ca fiecare moment in care esti "curat" conteaza.

Cel mai greu lucru este sa iei tigara de la gura. Si daca tigarile adevarate se termina la un moment dat, alte lucruri nu iti dau avantajul ala. Nu au o perioada limitata de ardere si nici filtru intre otrava si plamani...sau inima. Si asa te trezesti tragand in piept fumul ore intregi...zile intregi...

Dar sa revenim la modalitatea de renuntare. Odata luata tigara de la gura, trebuie sa te asiguri ca ai scapat de tot ce iti va aduce aminte de placerea de a fuma. Iti arunci la spalat toate hainele cu miros de tutun si iti tii buzele ocupate cu altceva : vorbit, rontait, orice care sa nu le lase sa duca dorul...Incet incet o sa uite senzatia si nu o sa le mai lipseasca.

Stiu ca vor fi multi care vor intreba de ce si-ar dori sa renunte la ceva ce le provoaca atata placere? Cu totii murim la un moment dat...de ce sa nu ne traim viata fericiti? Ei, eu aici nu militez impotriva efectelor daunatoare de lunga durata, pentru ca nu imi propun sa ajung la varsta la care se vor face resimtite, ci protestez contra efectelor imediate : dependenta. Acea fiara hidoasa care te face sa vrei din ce in ce mai mult si care iti face fiecare secunda in care nu tii o tigara in mana sa fie insuportabila. Si ajungi sa ratezi momente frumoase doar pentru ca nu te poti bucura de ele, pentru ca tot ce e in mintea ta este acel ceva...acea furnica neinsemnata care pentru tine a capatat proportii imense doar pentru ca ai lasat-o. Pentru ca ai ridicat-o la nivel de necesitate.

Si scriu de o ora...si multe s-au intamplat in ora asta.
-Buna, sunt Yoana si nu am mai fumat de 4 ore!

Dar am avut timp ora asta sa imi privesc dependenta in ochi. Sa o confrunt si sa ii spun ca nu imi este frica de ea. Am simtit cum ma inteapa plamanii de la prea mult fum inhalat in ultima vreme si nu mi-a placut. M-am privit in oglinda si nu m-am recunoscut...unde inainte vedeam o tipa vesela si plina de viata acum vad o stafie...palida, cu ochii privind in gol si buzele tremurand la nevoia unei noi doze. Si desi vad ce face dependenta din mine, gandul meu e tot acolo...inca.

Te consideri cu adevarat vindecat cand incetezi sa numeri minutele, orele...zilele
-Buna, sunt Yoana si nu am mai fumat de 4 ore si 30 de minute!



6 comentarii:

Anonim spunea...

La fel de metaforic vorbind, esti constienta presupun de faptul ca fumatul pasiv este chiar mai periculos decat fumatul activ?

S-a demonstrat stiintific faptul ca in momentul aprinderii unei tigari, in mediu sunt eliberate substante extrem de nocive, ca monoxid de carbon, nicotina, amoniac si chiar acid cianhidric. Mai mult decat atat fumul tigarii este alcatuit si din substante cancerigene, cum sunt clorura de vinil, arsenicul, benzenul sau hidrocarburile. Toate aceste substante ajung, in cele din urma, in organismul celor care nu fumeaza, adica al fumatorului pasiv deci al tau. Deci nu ai mai fumat voluntar de 10 ore jumate dar nu te scuteste de fumul care vine din jur. Nu merge ca la alcoolici, nu poti sa inspiri vodca celui de langa tine..decat daca evident faci asta dar involuntar nu.

So cut the bulshit, you're a natural born "doper". Welcome Yoana!

Yoana spunea...

Thank you...i will take that as compliment. Because in my head it is.

Si da, special am ales tigarile si nu alcoolul ca metafora, pentru ca sunt constienta de acest aspect.

Jajabel spunea...

Compliment sau nu, cel mai greu nu e sa lasi tigara din gura ci sa iti tii respiratia cand fumul te-nconjoara. Va fi o victorie cand lumea din jurul tau nu va mai fuma stiind ca esti nefumator.

Yoana spunea...

Poate o sa le dau eu un exemplu pozitiv...imediat dupa ce reusesc eu sa scap de dependenta...au trecut 19 ore...

Anonim spunea...

Daca o sa stai sa numeri fiecare minut + Teoria Relativitatii Timpului a ilustrului Einstein = Reusita 0

Anonim spunea...

cred ca primul Anonim este un fel de bubble boy :d

referitor la ce ai scris, Yoana, in momentul in care nu o sa mai numeri orele, minutele si secundele inseamna ca ai reusit, atata timp cat ramanem intr-o sfera pozitiva :)
bafta!