luni, noiembrie 26

Cum sa iti faci telefonul sa citeasca textul dintr-o pagina web

Azi, in timp ce imi faceam niste cartofi prajiti, imi tuna mie mintea ca ar trebui sa caut pe net cele mai bine jocuri pentru Kinect, sa le am pegatite pentru petrecerea de revelion. Bineinteles ca eram murdara pe maini si ca trebuia sa ma concentrez la curatat cartofii ca sa nu raman fara un deget, asa ca am reusit sa fac o cautare rapida vocala folosind S Voice. Acu e acu, mi-a gasit pagina cu un simplu dublu click pe butonul de Home si un "search best Xbox Kinect games" urlat in microfon. Dar ce te faci cu cititul? Stiam ca telefonul are optiune text-to-speach, dar habar nu aveam cum se foloseste si daca ma poate ajuta in situatia asta.  Asa ca am intrebat si eu limea pe Twitter si Facebook daca stie careva cum sa imi fac bijuteria (aka My Precious Samsung galaxy note II) sa imi citeasca si mie ce scrie pe pagina aia ca sa imi pot vedea de bucatareala.
Cartofii s-au prajit, s-au mancat, iar de raspuns nu mi-a raspuns nimeni. Si cum imi place sa cred ca lumea e buna, ca toti m-ar fi ajutat cu draga inima daca ar fi stiut cum, am ajuns la concluzia ca nimeni nu stie cum. Asa ca m-am pus eu pe cautat si iata care este solutia gasita de mine:


Am descarcat o mica aplicatie numita Web Page Reader care functionraza ca un fel de browser si iti citeste tot textul de pe o pagina web. Arata ca in imagine.
Am tot ascultat cum citeste telefonul singur, dar parca totul suna foarte artificial. Vocea de baza de la Samsung TTS era robotica si monotona. Asa ca am mai cautat putin pe net si am gasit un inlocuitor pentru Google Text-to-Speach si Samsung TTS laudat de toata lumea pentru ca cica citeste foarte cursiv. Aplicatia se numeste Ivona Text-to-Speach HQ care se pare ca merge minunat. Si nu mica mi-a fost mirarea sa descopar ca o are si pe Carmen (un pachet de voce in limba romana care suna nesperat de bine), desi inca nu am reusit sa ii gasesc o intrebuintare practica..


Si iata nevoia constanta de multitasking care m-a facut sa imi iau acest telefon de la bun inceput, a dus la descoperirea solutiei pentru citit pagini web in timp ce ai mainile (si ochii) ocupate. Solutie ce o impartasesc si cu voi, in speranta ca va va ajuta daca va vine vreodata ideea sa faceti asa ceva.
Iar acum putin off topic, stiu ca nu am mai scris de o vesnicie, dar de cand mi-am luat bolidul, mi-am instalat Blogger pe el si sper ca asta ma va impulsiona sa scriu mai des. Vad ca este extrem de usor si comod. Plus ca optiunea multi-window este ceva ce mi-am dorit de prima data cand am trecut la lucrul pe telefon in loc de PC. Face toata treaba!

Niciun comentariu: