miercuri, decembrie 15

Fenomenul cumparaturilor colective


Se pare ca acest balaur numit criza economica ne-a adus si cateva lucruri bune noua, consumatorilor de rand. Ma refer aici la reduceri de toate felurile. Vazand ca raman cu marfa pe raft, producatorii prefera sa scada preturile, renuntand astfel la o parte din profit pentru a se descotorosi de stocurile imense acumulate. Si daca in domeniul bunurilor de consum, acest lucru este mai dificil avand in vedere costurile de fabricare, in domeniul serviciilor iata ca avem de-a face cu o revelatie.

Sa fim seriosi, costurile de exploatare a unei afaceri bazata pe servicii sunt oarecum mici, Mai ales daca aceasta companie a trecut de stadiul amortizarii factorilor de productie, Si astfel, ea functioneaza aproape doar pe profit. Dar iata ca odata cu criza economica, oamenii au renuntat in primul rand la servicii. La coafor, la restaurant, la distractii. Norocul nostru este ca niste baieti destepti au inventat acest concept al cumparaturilor colective.

Pe scurt, principiul functioneaza in felul urmator: eu, companie ce ofera diverse servicii pe piata, in loc sa astept sa imi vina clientii unul cate unul la preturile practicate pana acum, imi vand oarecum tot intervalul de timp unei terte companii la un pret mult mai mic, doar pentru a ma asigura ca voi avea clienti in acel interval. Aceasta terta companie se ocupa de vanzarea serviciului, de reclama si de restu, adaugandu-si un procent la pretul cu care lanseaza oferta pe piata. Deci pe scurt, ofertantul serviciilor isi face astfel si publicitate si se asigura ca va avea clienti, chiar daca scade din pretul initial. Este un fel de en-gros al serviciilor.

Ce avem noi de castigat din asta? Totul! Site-urile cu oferte mai mult decat incredibile apar la tot pasul si se inmultesc pe zi ce trece. Nu trebuie decat sa le urmarim si sa ne hotaram ce am vrea sa facem. Poate ne-am dori o pizza la 1 leu sau sa mergem cu 1 leu la patinuar, totul e posibil. Din pacate, exista si un dezavantaj. Fenomenul supermarketului. Recunosc cu mana pe inima ca mi-am cumparat si lucruri de care nu aveam neaparat nevoie atrasa de preturile mici. Dar hey, viata trebuie traita chiar si pe timp de criza, asa ca daca aceste site-uri ma ajuta sa o traiesc mai ieftin, de ce nu? Vorba americanului : "It doesn't matter how much you pay for it, it matters how much you save"

Si daca v-am facut curiosi, va dau si cateva adrese : Golden Deals , Zumzi , Coolbuy , E-redus , Fun Deal .

Daca mai stiti si altele nu azitati sa le adaugati in comentarii si enjoy!



Niciun comentariu: